8 КЛАС (35
годин)
1.Теплові явища (10 годин).
Теплопровідність,
конвекція, випромінювання. Питома теплоємність. Обчислення теплоти. Тепловий
баланс. Енергія палива. Теплота згоряння палива. Закон збереження і
перетворення енергії.
Плавлення і тверднення кристалічних тіл. Випаровування і конденсація. Теплові двигуни.
Плавлення і тверднення кристалічних тіл. Випаровування і конденсація. Теплові двигуни.
Індивідуальні експериментальні завдання:
Дослід на визначення теплопровідності ґрунту;
Експериментальна перевірка розсіювання енергії від хмар;
Обчислення кількості теплоти, наданої тілу під час нагрівання або виділеної при охолодженні.
Дослід на визначення теплопровідності ґрунту;
Експериментальна перевірка розсіювання енергії від хмар;
Обчислення кількості теплоти, наданої тілу під час нагрівання або виділеної при охолодженні.
2. Електричні явища. Магнетизм (18 годин).
Електризація
тіл. Електричне поле. Будова атома. Пояснення електризації. Електрична напруга. Питомий опір. Робота
електричного стуму. Нагрівання провідників електричним струмом. Магнітне поле.
Магнітне поле Землі. Електромагніти.
Індивідуальні експериментальні завдання:
Визначити на якісному рівні причини реакцій живих організмів на дію штучно створених електричних і магнітних полів;
Визначити який знак заряду треба надати осадочному електроду, щоб утворені заряджені часточки рухалися до нього;
З’ясувати, чи є можливості в оточуючій учня обстановці зекономити електроенергію за рахунок своєчасного вимикання споживачів струму. Навести розрахунки: скільки кіловат-годин електроенергії можливо зекономити;
Яка потужність електричних приладів, якими учні користуються кожного дня в побуті? Зробити розрахунки: скільки енергії вони споживають за годину їх роботи? Оцінити скільки коштує користування ел. приладами.
Індивідуальні експериментальні завдання:
Визначити на якісному рівні причини реакцій живих організмів на дію штучно створених електричних і магнітних полів;
Визначити який знак заряду треба надати осадочному електроду, щоб утворені заряджені часточки рухалися до нього;
З’ясувати, чи є можливості в оточуючій учня обстановці зекономити електроенергію за рахунок своєчасного вимикання споживачів струму. Навести розрахунки: скільки кіловат-годин електроенергії можливо зекономити;
Яка потужність електричних приладів, якими учні користуються кожного дня в побуті? Зробити розрахунки: скільки енергії вони споживають за годину їх роботи? Оцінити скільки коштує користування ел. приладами.
3.Світлові явища (5 годин).
Поширення
світла. Утворення тіні. Закони відбивання та заломлення світла. Вплив
забруднень середовища на поширення світла. Лінзи.
Індивідуальні експериментальні завдання:
Демонстрування променя світла, що проходить крізь прозоре тіло (в ході досліду з’ясовується характер поведінки променя на межі поділу двох середовищ);
Доповісти, що світловий режим—важливий фактор для розвитку рослин, і людина може ним розумно керувати;
З’ясувати роль крапель дощу у зміні ходу променів Сонця, визначити їх подібність до лінз і зробити відповідні висновки про причину утворення опіків.
Індивідуальні експериментальні завдання:
Демонстрування променя світла, що проходить крізь прозоре тіло (в ході досліду з’ясовується характер поведінки променя на межі поділу двох середовищ);
Доповісти, що світловий режим—важливий фактор для розвитку рослин, і людина може ним розумно керувати;
З’ясувати роль крапель дощу у зміні ходу променів Сонця, визначити їх подібність до лінз і зробити відповідні висновки про причину утворення опіків.
4. Узагальнююча конференція (2 години).
Організація і
проведення атестації учнів.
Найбільш кращою для елективних занять може бути залікова форма оцінки досягнень учнів на основі виступу на семінарах, присвячених розвитку екологічної культури учнів на заняттях з фізики, і результатів самостійного виконання експериментальних завдань. При написанні відгуків з виконаних експериментів учні повинні виділяти головні признаки спостерігаємих явищ, формувати обов’язкові умови утворювання досліду, коротко і логічно послідовно висловлювати свої думки.
Найбільш кращою для елективних занять може бути залікова форма оцінки досягнень учнів на основі виступу на семінарах, присвячених розвитку екологічної культури учнів на заняттях з фізики, і результатів самостійного виконання експериментальних завдань. При написанні відгуків з виконаних експериментів учні повинні виділяти головні признаки спостерігаємих явищ, формувати обов’язкові умови утворювання досліду, коротко і логічно послідовно висловлювати свої думки.
Ітоговий залік
учню за весь елективний курс можливо виставляти, наприклад, з таких критеріїв:
не менш одного виступу з докладом на семінарах
і виконання не менш одного індивідуального експериментального завдання.
Критерії оцінювання роботи учнів, які пропонуються на елективних занять не являються обов’язкових. Вчитель може встановлювати інші критерії на основі свого досліду і з обліком складу групи.
Критерії оцінювання роботи учнів, які пропонуються на елективних занять не являються обов’язкових. Вчитель може встановлювати інші критерії на основі свого досліду і з обліком складу групи.
Література для учнів:
1.Енциклопедія для дітей. ФІЗИКА. Т.16.-М.:Аванта, 2000р.
2.Енциклопедичний словник юного фізика. Москва, “Педагогіка”
2002р.
3.Хрестоматія з фізики/ під ред. Б.І.Спаського. Учбовий посібник
для учнів.—М.1992р.
2.Енциклопедичний словник юного фізика. Москва, “Педагогіка”
2002р.
3.Хрестоматія з фізики/ під ред. Б.І.Спаського. Учбовий посібник
для учнів.—М.1992р.
Література для
вчителя:
1.Розв’язування задач з фізики. Київ “Радянська школа”,
1992р.
2.довідник з курсу фізики середньої школи. Харків, видавництво
“Ранок”, 2002р.
3.Методика навчання фізики в середній школі. С.У.Гончаренко,
Київ “Радянська школа”, 1988р.
4.Екологічне виховання учнів під час вивчення фізики. Київ
“Радянська школа”, 1990р.
5.Біофізика на уроках фізики. Москва “Просвещение”, 1988р.
6.Історія відкриття. Москва “РОСМЄН”, 2000р.
7.Планета Земля. Москва “РОСМЄН”, 2000р.
8.Фотоелектрическое преобразование солнечной енергии.
Андреев В.М. Соросовский образовательный журнал.—1996№7.
9.Комбиниционное рассеяние света. Горелик В.С. Соросовский
общеобразовательный журнал.—1997№6.
1992р.
2.довідник з курсу фізики середньої школи. Харків, видавництво
“Ранок”, 2002р.
3.Методика навчання фізики в середній школі. С.У.Гончаренко,
Київ “Радянська школа”, 1988р.
4.Екологічне виховання учнів під час вивчення фізики. Київ
“Радянська школа”, 1990р.
5.Біофізика на уроках фізики. Москва “Просвещение”, 1988р.
6.Історія відкриття. Москва “РОСМЄН”, 2000р.
7.Планета Земля. Москва “РОСМЄН”, 2000р.
8.Фотоелектрическое преобразование солнечной енергии.
Андреев В.М. Соросовский образовательный журнал.—1996№7.
9.Комбиниционное рассеяние света. Горелик В.С. Соросовский
общеобразовательный журнал.—1997№6.
Відеофільми:
«З історії науки та техніки»
«Енциклопедія юного фізика»
«Енциклопедія юного фізика»
Немає коментарів:
Дописати коментар